Το αίτημα της Ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου και Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης για Άτομα με Αναπηρία, καθώς και ίδρυση και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό ΚΕΣΥ στη Σαντορίνη φέρνουν στη Βουλή, με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης.
Στην Ερώτηση αναφέρονται τα παρακάτω:
«Η Επαρχία Θήρας περιλαμβάνει τα νησιά Σαντορίνη, Θηρασιά, Ανάφη, Ίο, Σίκινο και Φολέγανδρο που είναι από τα πιο δυσπρόσιτα νησιά της χώρας (αν εξαιρέσουμε τη Σαντορίνη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες).
Εκτός από την ημέρα που είναι αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία, υπάρχει και η σκληρή καθημερινότητα που είναι πολύ δύσκολη. Για τα άτομα με αναπηρίες αλλά και με μαθησιακές δυσκολίες, οι εκπαιδευτικές δομές που υπάρχουν είναι ανεπαρκέστατες: Μόνο στη Σαντορίνη λειτουργούν υποστελεχωμένα και με κτηριακά προβλήματα ένα Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά μέχρι 14 ετών και ένα Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) για εφήβους. Στα νησιά Θηρασιά, Ανάφη, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο δεν υπάρχει ούτε χαρτογράφηση των αναγκών.
Τα δύο τελευταία σχολικά έτη, στην έλλειψη αιθουσών και εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, προστέθηκαν και τα προβλήματα μετακίνησης των μαθητών καθώς η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στην ευθύνη της οποίας είναι η μεταφορά των μαθητών, καθυστέρησε να ανανεώσει τις συμβάσεις με πούλμαν και ταξί. Αποτέλεσμα κάποια παιδιά να μην μπορέσουν να φοιτήσουν στο σχολείο για 2 και πλέον μήνες με όλα τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό στην ψυχοκινητική τους προσαρμογή και εξέλιξη.
Η τοπική κοινωνία μέσω των μαζικών φορέων της επίμονα ζητά την ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου καθώς και Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης για για άτομα με αναπηρία, ώστε να έχουν δημιουργική διέξοδο μετά την αποφοίτησή τους από τις εκπαιδευτικές δομές. Κάτι αντίστοιχο πρέπει οπωσδήποτε να γίνει και στα υπόλοιπα νησιά της Επαρχίας Θήρας.
Το δεύτερο πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά αυτή την τόσο ευάλωτη κατηγορία του πληθυσμού, είναι διαδικασίες που πρέπει να τηρηθούν ώστε να υπάρξει η αναγκαία εκπαιδευτική φροντίδα, είτε αυτή είναι φοίτηση σε ειδικό σχολείο είτε είναι πιστοποίηση της μαθησιακής δυσκολίας τους (π.χ. δυσλεξία), ώστε να εφοδιαστούν με τα κατάλληλα πιστοποιητικά για την εκπαιδευτική τους πορεία. Στο Νομό Κυκλάδων υπάρχει μόνο ένα Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) στην πρωτεύουσα του Νομού Κυκλάδων, την Ερμούπολη στη Σύρο με ελάχιστο προσωπικό (3-5 άτομα κατά περιόδους στην πλειοψηφία τους αναπληρωτές). Σε αυτό παραπέμπονται παιδιά από όλα τα σχολεία των Κυκλάδων, παιδιά που πρέπει να φοιτήσουν σε ειδικό σχολείο ή τμήμα ένταξης, να πάρουν βεβαίωση της μαθησιακής δυσκολίας, να έχουν παράλληλη στήριξη. Όπως είναι φυσικό, το ΚΕΣΥ Σύρου είναι αδύνατον να προλάβει να εξυπηρετήσει τα περιστατικά που τα σχολεία παραπέμπουν σε αυτό με αποτέλεσμα να υπάρχει λίστα αναμονής για πάνω από 2 χρόνια. Εν τω μεταξύ τα παιδιά με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες φοιτούν χωρίς στήριξη ή άλλη βοήθεια και δεν αξιοποιούν τις δυνατότητές τους και συχνά αποφοιτούν από το δημοτικό σχολείο χωρίς να έχουν εξεταστεί και διαγνωστεί.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα του νομού είναι πολύ προβληματική έως ανύπαρκτη και οι οικογένειες αυτών των παιδιών είναι αναγκασμένες να μετακινηθούν προς τη Σαντορίνη και τον Πειραιά για να φτάσουν μετά από δυο τουλάχιστον 24ωρα στον προορισμό τους για να περάσουν από την επιτροπή του ΚΕΣΥ και άλλα τόσα για την επιστροφή τους. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος διαμονής για τουλάχιστον 2 άτομα.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρουν για:
- Ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου και Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης για άτομα με αναπηρία στη Σαντορίνη.
- Με ευθύνη του κράτους να διασφαλιστεί η μεταφορά όλων των παιδιών με κάθε πρόσφορο, ασφαλές μέσο, και το μόνιμο, κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (συνοδοί και οδηγοί).
- Ίδρυση και λειτουργία ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων στο νησί της Σαντορίνης για την εξυπηρέτηση των νησιών Σαντορίνης, Θηρασιάς, Ανάφης, Ίου, Σικίνου και Φολεγάνδρου».
Πηγές :